Істория Кінемато́графії

Кінематограф з'явився завдяки кільком технічних винаходів, практично співпало за часом: сухому броможелатіновому фотопроцесів з високою світлочутливістю (1878 рік), кіноплівці на гнучкій і міцній основі (1889 рік), швидкісного апарату хронофотографіческой зйомки (1891 рік) і проектора з таким же швидкодією (1895 рік). Перші знімальні апарати були сконструйовані в 80-х роках XIX століття. До них відносяться: «фоторушниця» французького фізіолога Жюля Маре (1882), апарат французького винахідника Луї Лепренс (1888), апарат англійських винахідників. У Фріс-Гріна і М. Еванса (1889), апарат російського фотографа В. А. Дюбюка (1891), «фоноскопія» французького фізіолога Ж. Демени (1892). Однак, більшість з цих пристроїв були розраховані на використання дискових фотопластинок (фоторушниця Маре) або світлочутливої ​​фотопаперу, непридатних для масового використання. Гнучка целулоїдна основа для кіноплівки була створена Ганнібалом Гудвином в 1887 році, який першим застосував протівоскручівающій контрслой з желатину [1]. Джордж Істмен в 1889 році першим налагодив масовий випуск фотоматеріалів на гнучкій прозорій підкладці з нітроцелюлози. Піонерами в створенні апаратів для проекції на екран швидко змінюваних зображень були: німецьку та російську фотографи О. Анщюц і В. А. Дюбюка, які створили відповідно в 1891 і тисячу вісімсот дев'яносто два роки проекційні апарати різної конструкції, але з однаковою назвою - «Тахіскоп», французький винахідник Е. Рейно, який створив в 1892 році проектор під назвою «Оптичний театр», і російські винахідники І. А. Тимченко і М. Ф. Фрейденберг (1893). У Великобританії свій патент на проектор і кінокамеру оформив Вордсворт Доністорп.


Брати Люм'єр (Огюст зліва, Луї справа на фото)
Винаходами, найбільш наблизитися до кінематографа за своїми технічними характеристиками, є: «Кінетограф» Едісона (1891), апарат І. А. Тимченко (1893), «хронофотограф» Ж. Демени (1893), проектор американського винахідника Ж. А. Ле Роя (1894), проектор «паноптіком» американського винахідника У. Латам (1895), «плеограф» польського винахідника К. Прушинського (1894) та ін. А вже в 1895-1896 роках були винайдені апарати, що поєднують в собі всі основні елементи кінематографа: у Франції - «сінематограф» братів Л. Люм'єр і О. Люм'єр (1895) і «хронофотограф »Ж. Демени (1895); в Німеччині - «Біоскоп» М. Складановський (1895) і кінопроектор О. Местер (1896); в Англії - «Аніматограф» Р. У. Пола (1890); в Росії - «хронофотограф» А. Самарського [джерело не вказано 1180 днів] (1896) і «стробограф» І. Акімова (1896), в США - «вітаскоп» Т. Армата (1896).

Початок поширення кінематографа в його сучасному вигляді було покладено зйомкою і публічною демонстрацією перших короткометражних фільмів. 22 березня 1895 року в Парижі братами Люм'єр був вперше продемонстрований їх «сінематограф», 1 листопада в тому ж році в Берліні М. Складановський продемонстрував свій «Біоскоп», а 28 грудня відбувся перший комерційний сеанс в салоні «Гран-кафе» на бульварі Капуцинів [2]. Протягом 1896-1897 років публічні демонстрації короткометражних фільмів були зроблені у всіх світових столицях. У Росії перший показ був організований 4 (16) травня 1896 року в Санкт-Петербурзі (в саду «Акваріум»), потім в Москві і на Всеросійській ярмарку в Нижньому Новгороді. Тоді ж були зняті перші російські аматорські кінозйомки (В. Сашин, А. Федецький, С. Макаров та ін.). 3 січня 1897 року пройшов перший пробний сеанс «живих картин» системи братів Люм'єр в Київському дворянському зборах, на розі Думській площі і Хрещатика. Через кілька місяців відомий театральний антрепренер Микола Соловцов придбав кіноапарат і почав з ним гастролі в Києві, волзьких містах і далі по Сибіру.

Перша кінозйомка в Російській імперії була зроблена фотохудожником А. Федецьким в Харкові (1,5 хвилини, «Перенесення ікони Озерянської Божої матері»). Першим російським документальним фільмом став «Вид харківського вокзалу в момент відходу поїзда з перебувають на платформі начальством» (1896).

І раптом щось клацає, все зникає, і на екрані є потяг залізниці. Він мчить стрілою прямо на вас - стережіться! Здається, що ось-ось він кинеться в темряву, в якій ви сидите, і перетворить вас в рваний мішок шкіри, повний зім'ятого м'яса та роздроблених кісток, і зруйнує, перетворить на уламки і в пил цей зал і ця будівля, де так багато вина , жінок, музики і пороку.

Комментарии

Популярные сообщения из этого блога

Поява кольору

Епоха німого кіно

Кинемато́граф